Generelle oplysninger

Milan
Dronningensgade 2

5000 Odense

Tlf. +45 58 59 79 45
info@milanbrides.com
www.milanbride.dk

 

CVR-nummer 31804040

Betaling

Der kan betales med følgende kort: Visa, Mastercard, mobilepay. Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes med mindre, der er aftalt andet. Dette kan f.eks. være i tilfælde af speciel bestilte ordre. 
Ved speciel bestilte varer trækkes beløbet ved bestilling. 

Din ordre er først gyldig, når betalingen er gennemført. 
 

Fragt

Alle ordre sende med PostNord til pakkeboks. Alle varer er forsikret under transport. Leveringstiden er ca. 1-3 hverdage, når varen er afsendt. 
Varens leveringstid er oplyst under enkelte produkter. Er der tale om en bestillingsvare, vil du blive oplyst om leveringstid, hvis denne strækker sig udover normalt. 


Det er også muligt at afhente ordre i butikken på adressen, Dronningensgade 2, 5000 Odense. Kontakt os på mail eller telefon for at aftale nærere omkring afhentningstidspunkt. 

Bemærk at Milan er ikke ansvarlig for forsinkelser, når varen er afsendt. 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler på nettet, hvilket også gælder i vores webshop.   
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. 

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen af varen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@milanbrides.com og oplyse os om, at du ønsker at fortryde dit køb.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen eller sende retur uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Fortrydelsesret i butikken

Man har som udgangspunkt ikke krav på fortrydelsesret når man handler i en fysisk butik. 

Hos Milan har vi ikke fortrydelsesret på køb foretaget i butikken, men vi har dog den service, at vi ombytter din vare, hvis du har fortrudt købet senest 14 dage efter købet. Pengene gives ikke retur, men du har ret til at bytte til en anden vare eller få udstedt et tilgodebevis. Tilgodebeviset har en gyldighed på 2 år fra udstedelsesdatoen. 
Tilgodebevis kan dog IKKE bruges til vores specialsyet kjoler. Der udstedes ikke tilgodebevis på nedsatte eller udsalgsvarer. 

 

 

Fælles for alle returneringer (webshop) eller ombytning (butik): 

Varen skal være i original emballage.
Alle mærker skal sidde på, samt plombering må ikke være brudt. Varen skal være i ny og ubrugt stand. 

 

Ombytning gælder dog ikke specialsyet kjoler og nedsatte kjoler. 

Skræddersyet kjoler ombyttes ikke, da disse er syet efter mål. 

Undertøj tages ikke retur og kan heller ikke ombyttes grundet hygiejne. Hverken ved online handel eller købt i fysisk butik. 

Nedsatte varer tages ikke retur og kan ikke ombyttes.

Det er ikke muligt at få refunderet inbetalte beløb. I stedet udstedes et tilgodebevis. 


Ved køb på webshop:
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

 

Ved køb i butik: 

Fortryder du dit køb i butikken, tilbyder vi at ombytte varen til anden vare eller tilgodebevis indenfor 14 dage.
Brudekjoler kan byttes, så længe at kjolen ikke har forladt butikken og opbevares hos os.

Bemærk at vi her har et ekspeditionsgebyr på 500,- kr. 

 

Vi henviser desuden til vores tilfredshedsgaranti, som kan læses, ved at klikke her

 

Varen sendes til:

Wedding & Evening By Milan

Dronningensgade 2 

5000 Odense
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Vi modtager ikke pakker sendt på efterkrav.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, som er din dokumentation på, at varen er sendt. 

 

Varen sendes til:

Wedding & Evening By Milan

Dronningensgade 2 

5000 Odense. 
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

BEMÆRK! Vi skal altid kontaktes inden en vare sendes retur som følge af reklamation. 

Sten, perler og palietter er ikke omfattet reklamation, og der ikke gives garanti på disse.
Dette gælder også udsalgsvarer, hvor disse kan mangle.

 

BEMÆRK! Tilbud vist på webshoppen gælder kun ved køb online. De samme priser gælder ikke nødvendigvis i butikken. 
Tilbud og rabatter kan ikke kombineres.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  
 
Personoplysningerne registreres hos Wedding & Evening og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på www.milanbride.dk er Wedding & Evening.


Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på info@milanbrides.com

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på info@milanbrides.com. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -
http://ec.europa.eu/odr

 

 


 

Handelsbetingelserne er senest opdateret 2020.